maandag 25 juli 2016

Malmo



De jachthaven Dockan Marina is er een omringd door luxe appartement gebouwen in een goede wijk.


Als ik op zondagmorgen een rondje ga hardlopen en richting het centrum loop, verbaas ik mij erover dat alles er schoon en opgeruimd uitziet. Geen papiertjes en zelfs geen hondenpoep op straat!
Ook als we s'middags samen het centrum inlopen, valt ons dit op. We bezoeken Lilla Torg, een klein 14-eeuws pleintje vol met terrassen, waar de locals elkaar ontmoeten om samen wat te drinken en te eten.


Ook wij pakken een kopje koffie en thee. Op de vraag van de ober of ik een 'big tea' lust, krijg ik ook echt een soepkom met thee. Dit brengt Nico op het idee om deze foto als onderschrift 'Theemuts' mee te geven.
NB. In onze familie wordt 'muts' als koosnaampje gebruikt voor alle vrouwelijke leden ervan (dochters en nichten). Voor ons is dit niet hetzelfde als de mogelijke dubbelzinnige betekenis, die aan dit woord kleeft.

Geen opmerkingen: