zaterdag 3 oktober 2015

Deauville en/of Trouville

De volgende dag lopen we s' middags Deauville/Trouville binnen. De haven ingang ligt  precies in het midden van de beide plaatsen, rechts Deauville en links dus Trouville. Het is echt een Normandische badplaats, waar voorheen de rijke Parijsenaren een 2de huis aan zee hadden. Deauville heeft nog wel de allure van een hautaine badplaats, maar de tand des tijds heeft zijn intrede gezet. Hoewel de uitbaters van de strandtenten daar nog niet van willen weten; een flesje bier kost 6 eurootjes en een sorbet is EUR 12,50. Maar misschien is die wel niet te versmaden. Wij nemen wel een Ola ijsje even verderop.
Nico slentert langs de waterkant terwijl ik nog heerlijk een paar baantjes zwem. Vanwege de stroming zwem ik langs de waterkant en hoop dat Nico mij in de gaten houdt. Tijdens het zwemmen schrik ik, omdat ik 'iets' langs mijn onderbenen voel glippen. Later vertelt Nico dat er een behoorlijke grote vis naast mij opdook. Waarschijnlijk zijn vis en ik van elkaar geschrokken.


s'Avonds lopen we langs het havenkanaal tot het strand van Trouville. Er is hier een verval van ruim 6,5 meter en het havenkanaal droogt voor het grootste deel 2 meter boven de waterlijn op. Met een aluminium hijstoestel wordt er een voetgangersbruggetje neergelaten zodat je voor 50 cent per persoon van de ene naar de andere kant van het havenkanaal kunt lopen. Dat scheelt echt een heel eind omlopen, want het kanaal is zeker zo'n 500 m.


Op het strand genieten we slechts kort van een kopje koffie/thee met uitzicht op zee, omdat we belaagd worden door de muggen.

Geen opmerkingen: