zaterdag 20 augustus 2016

Afscheid van een trui

Ik heb, misschien wel zoals bijna iedere vrouw, kleding die past bij de gelegenheid. Zo gooi ik kleding, waar het mooie vanaf is, maar nog niet versleten, niet meer in de kleding recycle bak, maar gebruik ik aan boord. Ondertussen heb ik hier een aardige collectie, die eigenlijk alleen maar groeit.
Mijn donkerblauwe trui met capuchon is heerlijk warm onder mijn zeilkleding, maar na 11 jaar toch wel een beetje verwassen en allang geen donkerblauw meer. Ooit in 2005 gekocht op Alderney na onze eerste oversteek van het eiland Wight naar de Kanaaleilanden. Ik ben mij een beetje gaan hechten aan deze trui en zie eigenlijk ook niet zo goed dat tie echt versleten is. Nico noemt 'em mijn 'ma Flodder trui'. Natuurlijk ben ik al 2 jaar op zoek naar een vervanging, maar zoek eigenlijk niet zo heel serieus.
In een watersportzaak in Stockholm zie ik een mooie diep donkerblauwe vest met capuchon en gedeeltelijke voering. Ik twijfel en twijfel (er staat met koeie letters Stockholm op) en koop hem op aandringen van Nico toch.
s'Avonds maakt Nico korte metten met m'n oude trui. Hij weet misschien dat ik de oude toch nog anders aan zal gaan doen. Na 11 jr trouwe dienst belandt m'n geliefde trui in de vuilnisemmer op het jachthaventje van Saltsjobalden. Nu moet ik die nieuwe wel in gebruik gaan nemen!

Geen opmerkingen: