zaterdag 20 augustus 2016

Mars versus Venus

In Gamla Stan staan de planeten Mars en Venus niet in een lijn met elkaar: ik loop daar het liefst te slenteren, uitgebreid naar boven ( prachtige mooie gevels) en naar binnen te kijken - zonder zo nodig iets te kopen, meer om mooie dingen te zien, zoals sieraden, schilderijen, hebbedingetjes, kleding, klein meubilair, enz. Nico loopt in een hoger tempo en kijkt vooral over de hoofden heen: op zoek naar een terrasje. Binnen 10 minuten zijn we elkaar kwijt. Nadat dit 3 keer gebeurd is, elkaar appen "Waar ben je?" en ik lichtelijk geïrriteerd ben ( "ik ben meer tijd kwijt aan het zoeken dan dat ik dat ik kan genieten van de omgeving") stel ik voor om over 1 uur op een centraal punt af te spreken en ieder z'n eigen weg te gaan. Daar gaat Nico niet mee akkoord. Hij is veels te bang dat ik het centrale punt dan niet meer wet te vinden .... en misschien is die angst niet geheel onterecht.
Als verzoening ga ik eerst  mee met hem om iets te drinken en te eten en daarna loopt hij achter mij aan. Eigenlijk staat hij gewoon op iedere hoek van de straat te wachten totdat ik klaar ben.

Geen opmerkingen: