vrijdag 14 augustus 2015

Tentation ( betekent verleiding)

Op voorhand wil ik zeggen dat er over smaak niet te twisten valt. En daarbij ben ik absoluut geen stijlicoon!

De volgende dag ga ik proviand halen in La Roche Benard en kom in de winkelstraat. Wat schetst mijn verbazing? Het hele straatbeeld is een vertoon van oudbolligheid. De 2 charcuteries hebben er een kunst van gemaakt om hun zaak helemaal vol te stouwen. Er is nauwelijks nog ruimte voor 3 klanten. Kledingzaken verkopen vooral tijdloze mode. Zo tijdloos dat het vooral saai is. In de zaak, waar ze sportkleding verkopen, hingen 2 grijze nietszeggende jurken in de etalage. Ik was benieuwd welke sport hierbij hoorde?
Zelfs de bloemenzaak had zich aangepast: originele rode geraniums en plantjes met van die oranje besjes stonden prominent aan de straatkant. Maar de kroon spande toch wel de winkel met grote letters Tentation op zijn venster. In de etalage stonden 2 poppen, een ervan in een nauwsluitende degelijke pyama en de andere in een ouderwetse BH met directoir ( zo'n tent als onderbroek). Zou ik Nico hiermee kunnen verleiden vanavond?

Omdat m'n mobiel leeg was, heb ik een fotootje van internet geplukt. De etalage valt hier nog mee ....

Geen opmerkingen: